توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد محققان می‌گویند هوش مصنوعی یاد گرفته‌ چطور انسان‌ها را فریب دهد چرا هنگام شفق قطبی در آسمان رنگ‌های مختلف می‌بینیم؟ بالاخره آپدیت One UI ۶.۱ برای گلکسی A۵۴ منتشر شد بازی پابجی در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا می‌شوند طرح عربستان برای ساخت طولانی‌ترین استخر معلق جهان در پروژه نئوم! + عکس اولین دریافت‌کننده کلیه خوک در جهان، بعد از دو ماه درگذشت ویدئو | سقوط در سیاه‌چاله چگونه خواهد بود؟ قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر در در برخی کشورها باعث شفق قطبی شد طوفان خورشیدی بر ماهواره‌های استارلینک تأثیر گذاشته است بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۴ + مشخصات کنسول دستی ROG Ally X ایسوس کی معرفی خواهد شد؟
سرخط خبرها

تصویر روز ناسا | ماه غرق در رنگ‌ها و جلوه‌های شگفت‌انگیز

  • کد خبر: ۱۴۵۸۷۵
  • ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
تصویر روز ناسا | ماه غرق در رنگ‌ها و جلوه‌های شگفت‌انگیز
تصویر روز ناسا ترکیبی از چند عکس است که برای نمایش ویژگی‌های ماه، رنگ‌ و بافت سطح آن بهبود یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تصویر امروز ناسا، شکل واقعی ماه نیست. قمر زمین، یعنی لونا به‌طور طبیعی بافت غنی از رنگ‌ها را نشان نمی‌دهد و رنگ کلی آن بسیار لطیف‌تر است. گرچه تصویر دیجیتالی امروز براساس واقعیت است.

در تصویر امروز ناسا چه می‌بینیم؟

تصویر روز ناسا | ماه غرق در رنگ‌ها و جلوه‌های شگفت‌انگیز

تصویر روز ناسا ترکیبی از چند عکس است که برای نمایش ویژگی‌های ماه، رنگ‌ و بافت سطح آن بهبود یافته است. برای مثال بر اثر این بهبودها، گودال‌های ماه که یادگار بمباران عظیمی را که ماه در طول تاریخ ۴.۶ میلیارد ساله خود پشت سر گذاشته، به وضوح نشان داده شده‌ است.

مناطق تاریک که دهانه‌های کمتری دارند و زمانی دریاهای گدازه مذاب بودند، ماریا نامیده می‌شوند. علاوه‌براین، اگرچه رنگ‌های تصویر بر اساس ترکیب واقعی ماه است، اما به طرز اغراق‌آمیزی تغییر یافته است.

رنگ آبی منطقه‌ای را نشان می‌دهد که غنی از آهن است، در حالی که رنگ نارنجی نشان‌دهنده وجود مقدار کمی آلومینیوم است.

اگرچه میلیاردها سال است که ماه یک سمت خود را به زمین نشان داده است، اما فناوری مدرن به بشریت این امکان را داده تا اطلاعات بیشتری در مورد سمت دیگر ماه و چگونگی تأثیر آن بر زمین بیاموزد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->